کد مطلب:68588 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:317

قیافه های ظاهر فریب سقیفه در برابر غدیر











سقیفه نمایان در قیافه های ظاهر فریبی آمدند كه كمر اجتماع در مقابل آن خم شد.

بار اول همسر پیامبر صلی اللَّه علیه و آله در میدان جنگ در برابر علی علیه السلام ظاهر شد، در حالیكه طلحه و زبیر دو صحابی پیامبر صلی اللَّه علیه و آله نیز در كنار او بودند.

حضور زن در میدان جنگ از یك سو و همسر پیامبر بودن از سوی دیگر برای عوام فریبی راه شكننده ای بود و تأثیر به سزائی هم داشت، ولی دختر مؤسس سقیفه بودن و سابقه های شومی كه از جاسوسی برای پدر در حیات و پس از رحلت پیامبر صلی اللَّه علیه و آله در پرونده داشت معرف خوبی برای نمایندگی او از سقیفه در مقابل غدیر بود.

بار دوم به بهانه ی قتل عثمان، آخرین نماینده ی تام الاختیار سقیفه با نقشه ی صاحب

[صفحه 20]

سقیفه انتخاب شد. معاویه و بقایای سقیفه حزب واحدی تشكیل دادند و بعنوان خونخواهی خلیفه ی مقتولِ سقیفه پرچم برافراشتند. پیراهن سقیفه را بر منبر دمشق كه پایه های سقیفه در آن محكم شده بود آویختند و عناوینی از قبیل «خال المؤمنین» و «كاتب وحی» را هم زیور آن نمودند و به جنگ غدیر آمدند.

غدیریان نیز آنچه باید نشان دادند و بدست نیروهای فداكار و ریشه دار خود چون عمار و اویس قرنی و مالك اشتر چنان حماسه آفریدند كه نقش طلایی غدیر را بر آسمان تاریخ حك نمودند.

بار سوم كج فكران پینه بر پیشانی- كه در واقع مولود سقیفه بودند و آرمان خودرأیی و عدم اطاعت از امام معصوم را همچون اهل سقیفه بر دوش می كشیدند- به میدان غدیر آمدند.

شهادت صاحب غدیر با شمشیری كه آب طلائی از اسم اسلام بر آن داده بودند و زهری از ناب سقیفه بر تیغ آن كشیده بودند، آغاز راهی برای ذبح غدیر بدست سقیفه بنظر می آمد.



صفحه 20.